manifesto

11 Ogos 2015 - Manifesto Pelajar

kerja gila ni tak pernah aku buat lagi.


berucap.
atas.
stage.


atas tujuan, membentangkan manifesto setelah dipilih menjadi calon Majlis Perwakilan Pelajar Tingkatan Enam (MPP) sebagai Exco Kerohanian.


gigil.
takut.

aku gila!

jujur, aku pemalu. sangat pemalu. malu tak bertempat.

boleh kata, aku dah berjaya keluar daripada comfort zone. sampai bila asyik nak malu?

analogi merepek aku bagi secara spontan atas stage tu sebenarnya boleh pakai jugak untuk motivate diri sendiri. boleh lah daripada takda.


"kita semua datang macam cawan kosong. tiada air, tiada apa. hanya sebuah gelas kosong. ringan. kosong. maka kita niat di sini, untuk isi cawan kosong ni dengan air. air azimat atau tidak, kita sendiri kena isi. kita sendiri yang akan decide. biar kita isi sampai air tumpah. jangan biar kurang!"


atau nak lebih mudah faham,
"from zero to hero"


aku saja buat complicated.



tahniah untuk diri sendiri!

okay, kerja aku tak habis lagi. kita kasi balun sampai bubar!



sekian.




Comments

Popular posts from this blog

5:30 am

takkan berulang