permulaan



Aku cuba bertahan,
Dan bertahan sekuat hati,
Tabahkan hati apabila diperli dan dikritik,
Berlapang dada,
Bersikap rasional dan terima dgn redha.

Mereka memberi aku kekuatan,
Walaupun ia merupakan satu ejekan,
Aku tidak hairan dan tak ambil kisah,
Sifat manusia mmg suka mencari kesalahan,
Walaupun hanya sebesar sebutir pasir.

Aku yakin,
Disebalik kejadian ada hikmahnya,
Aku hanya perlu sabar,
Aku berasa malu,
Dan bukan niat aku utk memalukan org lain.

Aku tak minta pujian,
Aku hanya mahukan sokongan,
Bukan mahu tunjuk sewarak mana diri aku,
Aku cuba memberi penjelasan,
Aku harap mereka faham.

Allah itu Maha Berkuasa dan Maha Agung,
Allah menunjukkan kebenarannya,
Alhamdulillah aku bersyukur,
Mudah-mudahan Allah memberi hidayah.




salam.


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

takkan berulang

5:30 am

5 tahun sudah